Malé a střední společnosti většinou podceňují cenu bezpečnostního útoku. Často věří, že jsou příliš malí a nejsou pro útočníky zajímaví. V realitě jsou naopak menší a střední společnosti zajímavé protože tolik neinvestují do bezpečnosti a to je děla snadným cílem.

Samotný útok pak stojí společnost obrovské náklady Nejen samotné přímé a nepřímé náklady na nápravu ale také ztráta důvěry zákazníků.

Podle průzkumů jsou největší ztráty rozděleny do tří části

Ztráta zákazníků 41 %.

Ztráta důvěryhodnosti 34 %.

Operativní (přímé) ztráty 34 %.

Jedním z nejdůležitějších faktorů nákladovosti oběti útoku je čas, po který trvá náprava. Níže uvedené jsou průměrné zjištěné náklady nejčastějších útoků u společností s 30–100 zaměstnanci v Anglii přepočtené pro ČR

Typ útoku Cena škod Doba nápravy
Malware 1 500 000 Kč 6 dnů
Útoky na webové stránky 1 500 000 Kč 6 dnů
Denial-of-service (DoS) útoky: 1 300 000 Kč 16 dnů
Útoky zevnitř 800 000 Kč 50 dnů
Phishing a sociální inženýring 900 000 20 dnů
Krádež vybavení 700 000 14dnů
Ransomware 520 000 22 dnů

Závažnost a cena, kterou zaplatíte za útok roste s mírou poškození. Proto je důležité se bezpečnosti věnovat na několika úrovních

Menší společnosti obvykle utrpí proporčně vyšší škody v útocích pomocí Malware, web útoků, a phishing/ sociálního inženýringu. Ztráty mohou být dlouhodobé, protože zákazníci nebudou chtít sdílet jejich data s firmou, která je zranitelná. To může vést až k jejímu zániku.

Pokud si vezmeme za příklad útok jeho následky s obnovou do plné funkčnosti trvající 30 dnů jako známá Benešovská nemocnice jde o ztráty v miliónech korun i pro společnost o cca 50 zaměstnancích.

Investice do bezpečnosti pak v porovnání se ztrátami již nejsou tak velké.

Středně velké společnosti si to neuvědomují, nebezpečí podceňují a jsou tak stále častějšími obětmi útoku, jsou totiž snadným cílem.

Kolik může stát bezpečnostní útok Vás byznys ?

Napsat komentář